Daisypath Ticker

2005/11/02

明信片的秘密(PostSecret)


ABSOLUT TAIPEI

熟識我的朋友都知道,我非常喜歡愛明信片 。

心情可以用明信片書寫,貼上票根或是去過餐廳的名片,就是最好的紀念。我也收集郵戳。台灣郵戳我已經快要集滿了(我突然想到可以作另一個blog來紀錄一下.....),異地的就仰賴各位朋友的大力幫忙囉!

突然發現這個網頁: PostSecret ,才發現原來明信片還可以這樣用。裡頭有相當多的內容,有些像是陳情,懺悔。只要你認為是秘密,不可告人的,都可以在這裡找得到。

偶而上去看一下,會會心一笑,會讚嘆她們的幽默。當然,還可以訓練一下自己的英文,能不能理解其中的絃外之音........

As all of you know, I am a fan of collecting postcards.

I found out a way can memorize my days is tagging a ticket or a name card where I've been. I think that it is very cool idea for me to rememeber my life. I'm also collecting postmarks. I almost got every one in Tiawan. And the other countries around the world, maybe you guys can help me out!

Got a secret you've never told anyone?
Do you have a secret to share?

The website: PostSecret is a fun site I've been visited, and it surprises me that is another way how to do in postcards. If you want to convince, confess, hide a secret can't tell anyone, and maybe you can find in here or create your own. Porbably will make you feel much better.

4 Comments:

At 11/02/2005 11:51:00 上午, Anonymous 匿名 said...

泡泡的恆心與毅力真是佩服啦 懶惰的小米幾乎常常都收到你的祝福~而我卻都很少奉獻
說到異地~~又讓我想起 寄給你的義大利POSTCARD 都不見了 真是可惜啦
如果我能去北海道 我不會再貼錯地址ㄉ了放心

 
At 12/08/2005 05:42:00 下午, Anonymous 匿名 said...

給版主,

我非常喜歡你po的這張明信片耶.請問在那裡可以買的到呢?

Tracy

 
At 12/09/2005 12:09:00 上午, Blogger Louise said...

非賣品歐!

 
At 12/12/2005 04:55:00 下午, Anonymous 匿名 said...

太可惜了,但這張真好看.我會常上來看看你的新收藏哦. ^^

 

張貼留言

<< Home